Logo

Vil du bidra til en bedre helsetjeneste for den enkelte pasient og for samfunnet?

Vil du bidra til en bedre helsetjeneste for den enkelte pasient og for samfunnet?

Ny kunnskap, ny teknologi og nye medisiner gir oss muligheten til å hjelpe stadig flere. Det utfordrer den offentlige helsetjenesten. For å kunne møte framtidens utfordringer må vi ta alle gode krefter i bruk, både offentlige og private. Aleris bidrar i kraft av å være landets største private helseforetak – med kontinuerlig fokus på optimal pasientbehandling og innovasjon. Vi bidrar til en bedre helsetjeneste. For den enkelte pasient og for samfunnet

Ny kunnskap, ny teknologi og nye medisiner gir oss muligheten til å hjelpe stadig flere. Det utfordrer den offentlige helsetjenesten. For å kunne møte framtidens utfordringer må vi ta alle gode krefter i bruk, både offentlige og private. Aleris bidrar i kraft av å være landets største private helseforetak – med kontinuerlig fokus på optimal pasientbehandling og innovasjon. Vi bidrar til en bedre helsetjeneste. For den enkelte pasient og for samfunnet

Hverdagshelter i Aleris

Medarbeiderskap

9/10 medarbeidere sier de er stolte av jobben sin

I Aleris verdsetter vi tilbakemeldinger fra både pasienter og medarbeidere, derfor måler vi regelmessig pasient- og medarbeidertilfredshet. I vår siste medarbeiderundersøkelse svarer 9 av 10 at de er stolt av å jobbe i Aleris og synes det er gøy å gå på jobben. Resultatene dokumenterer at vi har et stort engasjement blant de ansatte, særlig i arbeidet med å sørge for at pasientene skal føle seg velkomne og trygge. Våre medarbeidere opplever også at vi utvikler oss i tråd med samfunnets behov - med et tydelig samfunnsoppdrag. I Aleris er vi opptatt av kontinuerlig forbedring. Vi følger derfor opp forbedringsområder med mål og handlingsplaner for å sikre at vi klarer å tiltrekke oss og beholde dyktige og engasjerte medarbeidere.

Medisinsk kvalitet og pasienttilfredshet

Medisinsk kvalitet står i høysetet i Aleris. Vårt mål er hver dag å levere medisinsk kvalitet og service – utover det kundene våre forventer. Det bidrar til at vi får svært gode tilbakemeldinger fra pasienter og oppdragsgivere. Våre medarbeideres kompetanse og faglig utvikling står sentralt for å sikre og optimalisere kvaliteten på våre tjenester. Den enkelte fagperson skal være faglig oppdatert på nasjonale retningslinjer og benytte disse i sitt arbeid. Vi rapporterer resultater til nasjonale kvalitetsregistre. Innrapporteringen viser at våre klinikker rangerer høyt på kvalitet. Våre pasienttilfredshetsundersøkelser i 2021 viste også at hele 99 prosent av våre pasienter var så fornøyde at de ville anbefale oss videre.

Brenner for faget og offentlig-privat samarbeid

– Jeg hadde opprinnelig ønske om en hjemmel, men det er det jo begrensninger på. Så når muligheten bød seg hos Aleris, gjorde det at jeg kunne kombinere barn og et yrkesliv med faget mitt. Jeg må innrømme at jeg ble trukket mot fleksibiliteten, sier hudlege Katarina Zak Stangeland til Tidsskriftet, som også synes man burde arbeide for et bedre samarbeid mellom de private aktørene og det offentlige helsevesenet. - Begge har en viktig rolle og et godt samarbeid kan bidra til bedre pasientbehandling.

Mer tid til pasientbehandling

Som privat helseforetak er vi opptatt av å bruke mest mulig tid på pasientbehandling. Våre dyktige pasientkoordinatorer bidrar aktivt til dette. Vi jobber kontinuerlig for å sikre gode og effektive pasientforløp tilrettelagt for hver enkelt pasient.

Vi tilrettelegger for at du som legespesialist kan bruke mer tid på pasienten og mindre på administrasjon.

Vår mangfoldspolicy

I Aleris har vi tro på mangfold i tjenesteleverandører – og i arbeidsstokken. Mangfold fremmer både innovasjon, kompetansedeling og trivsel og gjør at folk har lyst til å jobbe hos oss. I vår mangfoldspolicy kan du lese om hva vi vektlegger for å utvikle og vedlikeholde en kultur som preges av mangfold, likeverd og inkludering. Mangfold skal ha gode vekstvilkår hos oss!