Velkommen som ny medarbeider i Aleris!
Som ny på jobben kan det være mye å sette seg inn i. Foruten nye arbeidsoppgaver er det også en ny virksomhetskultur og nye kollegaer som du skal lære å kjenne, og ikke minst nye rutiner. Her finner du informasjon som vi tror kan gjøre det lettere for deg i den første tiden hos oss. Og husk, det er alltid lov å spørre hvis du lurer på noe, vi er mange som ønsker å hjelpe deg!
Om Aleris
Aleris er Norges ledende private helseforetak med et landsdekkende tilbud av sykehus og medisinske sentre. Vi har som mål bidra til en bedre helsetjeneste for den enkelte pasient og for samfunnet. Våre pasienter skal oppleve medisinsk kvalitet og service utover det de forventer. Det krever at vi må jobbe smartere - og sikre pasientforløp tilrettelagt for hver enkelt pasient så vel som for en helsetjeneste med kapasitetsutfordringer. I Norge omsetter Aleris totalt for 1,5 milliarder kroner. Vi har 13 avdelinger og over 800 medarbeidere som leverer helsetjenester innen 40 forskjellige fagområder. Du som ny medarbeider får god informasjon om tilbudet vårt her på nettsiden.
Introduksjon
Din nærmeste leder er ansvarlig for at du får en introduksjon til din arbeidsplass og dine arbeidsoppgaver. Men du kan selv lære deg mye om Aleris verdigrunnlag, visjon og forretningsidé, vårt oppdrag og vår organisasjon, gjennom å lese på vårt intranett.
Intranett
Her finner du nyttig informasjon for deg som medarbeider i Aleris og flere av de arbeidsverktøy du trenger i hverdagen. Du er pålagt å holde deg oppdatert på nyheter på intranettet.
Intranettet får du opp når du åpner en nettleser på arbeidsplassen.
Du kommer også inn på intranettet hvis du er pålogget hjemmekontorløsningen eller via denne linken fra din mobiltelefon.
Personalhåndboken
I Aleris Personalhåndbok, som ligger på intranettet, finner du all informasjon som har med din ansettelse hos oss å gjøre. Her har du blant annet informasjon om ulike skjema som skal benyttes ved eksempelvis søknad om ferie, timelister, rutiner for melding og oppfølging ved sykdom, din forsikrings- og pensjonsordning og liknende.
Kom i gang med telefon og datamaskin
Din leder har ansvar for å bestille utstyr, samt de tilganger du behøver i ditt arbeid.
Tilkobling til hjemmekontor
Du kan logge på våre systemer fra en egen hjemmekontorløsning. Pålogging finner du her.
Du skal bruke din aleris-mail for å logge deg på hjemmefra. Ta kontakt med Atea dersom du opplever problemer med pålogging. Kontaktinformasjon til Atea finner du på påloggingssiden.
E-post på din mobiltelefon
Du kan motta e-post på din mobiltelefon og vi anbefaler at du får lagt til mailen slik at du har den enkelt tilgjengelig.
Microsoft Outlook har en egen app for iPhone og Android som kan lastes ned til din telefon og konfigureres som din Outlook på jobb. Last den ned til din telefon og logg på med aleris-mail og passord.
Om du har problemer med å komme i gang med telefon eller datautstyret kontakter du IT-avdelingen.
Tilgang til Journalsystemet (Metodika)
Aleris bruker Metodika som EPJ (elektronisk pasientjournal).
Når du har logget inn i Sikker Sone (rosa bakgrunn) dobbeltklikker du på Metodika-ikonet du finner på skrivebordet. Du logger deg på med brukernavn og passord som du har fått opplyst av din nærmeste leder. Du skal også velge lokasjon ved førstegangsinnlogging.
Når du logger deg inn første gang får du også beskjed om å bytte passord.
Opplæringsvideoer for Metodika
Vi har et sett med opplæringsvideoer som kan være til stor hjelp for deg som er ny med Metodika som arbeidsverktøy. Disse tar seg for de vansligste funksjonene som du kan ha behov for i ditt arbeid. Linkene nedenfor tar deg til de videoer som er mest relevante for deg:
Videoer for deg som koordinator
For support kan du ta kontakt med EPJ her.